Hur scrapshoppar ni?

När jag började scrappa för 4 år sedan var de svenska scrapbutikerna mycket lätträknade och jag insåg snabbt att det var mycket billigare i USA trots att dollarn var högre då än nu. Tror detta ligger kvar i mitt undermedvetna för det mesta av mina saker kommer från USA fortfarande, QK handlar jag nästan enbart från USA och under dessa fyra år kanske jag har gjort en 80 beställningar från USA (allt från några dollar till ett par hundra dollars beställningar) och 5-6 gånger har jag fått tulla, resten har slinkit genom sas. Idag kommer ca 70 % av mina saker från USA , 20% från vår hemmabutik www.stellas.se och resterande från nån av de övriga svenska butikerna. Från USA kommer sakerna oftast från Lifetime, Remember when eller ebay, på ebay kan man fynda rejält. Jag scrappar rätt så mycket och jag hade aldrig haft råd om jag skulle handlat allt i de svenska butikerna, klandrar inte våra svenska butiker för det, de kan inte rå på skatter osv.
Hur och vart handlar ni andra? Är också lite nyfiken för jag har fått för mig att nyare scrappare inte shoppar i samma utsträckning från tex USA eftersom svenska utbudet är större än för 4-5 år sedan så man behöver liksom inte "lära" sig handla därifrån....
Kramis/Lena S

Kommentarer
Postat av: Eva-Lena (spoketlaban)

Jag handlar i sverige. Är lite feg för att handla utomlands.

Postat av: Tina

Handlar bara från Sverige, men jag har ju förmånen att ha Sanna på Pappersbiten till väninna och handlar således allt av henne.

2008-01-06 @ 17:33:50
URL: http://www.alltidsvart.blogg.se
Postat av: hej

ojojoj jag har också sett att det är billigare i usa.. som igår gjorde jag en beställning på nästan 800 dollar.... nu börjar det dåliga samvetet komma.. men jag har beställt förut och frakt måste man ju betala... men jag har inte riktigt fattat tull... jag får ju betala när jag ska hämta ut paketet på posten, är det tull.. eller är det en annan avgift?
och en fråga till.. vart handlar du på nätet? någon favoritsida?
Madde

2008-01-07 @ 11:07:24
Postat av: LenaS

Om du fastnar i tullen så tillkommer 25 % på din beställning (inkl frakt)och en avgift på ca 100 kr och det tillkommer när ditt paket kommer och du får lösa ut det.Jag handlar oftast från Lifetime Moments eller Remember When när jag handlar från butiker i USA.
/LenaS

2008-01-07 @ 11:16:56
URL: http://lenasochronjasscrapp.blogg.se/
Postat av: Anonym

oh shit då har jag haft tur med andra ord när jag har beställt... men det är det värt, när man hittar saker som man inte hittar i sverige...
hittade en sida igår... addictedtorubberstamps.com.. där hittade jag kalas fina stämplar från ett företag som hette stamps happen.. och såklart house mouse stämplar.. och prima blommor i mängder..
kram

2008-01-07 @ 11:38:25
Postat av: Anonym

jag ska kanske nämna att du har det snyggaste scraprum jag sett... hoppas jag kan få ett nån gång med...
kram Madde

2008-01-07 @ 22:31:40
Postat av: Jessica

Jag har aldrig handlat från usa . tycker det erklar kronligt ..
handlar allt från tradera . och i butiker där jag bor..

2008-01-08 @ 16:37:16
URL: http://www.jezzzaskreativasida.blogspot.com
Postat av: Rimna

Jag handlar också mycket hos Stellas och hos papp o scrapp eftersom jag bor i närheten. Resten handlar jag från svenska nätbutiker, men är otroligt sugen på att handla från USA. Precis som du säger så har jag inte lärt mig det... Kanske skulle skaffa sig en mentor som lär en att handla därifrån...

Så fin scraphörna ni har. Otroligt impad över pappersförvaringen. Med en sån överblick kan man ju inte bli mer än sugen på att scrappa!

2008-01-13 @ 20:50:35
URL: http://www.rimna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback