35-års kris och mors dag....

Ja något har hänt, hade ingen direkt kris när jag fyllde 30 men nu som 35-åring verkar den satt klorna i mig , mest på det goda tror jag. Jag som alltid nöjt mig med jeans, ett linne och en munkjacka har börjat sukta efter mordernare, roligare kläder, för ett tag sen kom jag på att jag inte längre vill vara kortklippt nu ska jag bli långhårig, tidigare har jag bara sminkat mig när det varit nåt speciellt nu blir det allt lite maskara varje morgon och naglarna är numera röda.....så i torsdags gjorde jag det jag länge varit sugen på, färgade håret svart och shit vad nöjd jag blev. Så roligt att få snälla kommentarer och chocka folk som inte riktigt känner igen mig längre ;o). I onsdags knatade jag också iväg till Nautilusen (gym, simhall och gruppträning) och har nu bundit mig till dem till augusti nästa år och åh vad kul det är!styrketränar/motion tre dagar i veckan, enbart motion två dagar, simmar en dag och söndagar blir det bara en vanlig skön stavpromenad. Efter sommaren kommer jag hoppa på både yoga och vattengympa för nu ska jag få en slank mage o fastare rumpa och lår har jag tänkt ;o) Och mamma så här ser jag numera ut:
image336

...och igår var det så morsdag och denna vackra paket kom Ronja hem med redan i lördags när hon och vännen J varit på stan och i det var det underbart gott te och i teet finns det små söta hjärtan, åh jag blir så glad för dessa små pressenter från mina älskade barn, de andra hade gjort små kort och jag fick några snälla ord viskade i örat av sonen och de gör mig så lycklig de mina....
image337image338
/LenaS

Kommentarer
Postat av: MarieG

WOW Lena! Ett nytt liv! Vilken motivation! En liten förändring mår man bra av!
Kram!

2008-05-26 @ 18:45:52
Postat av: Tessan

Vad cool du ser ut med svart hår! Bra initiativ!
Kram kram

2008-05-27 @ 09:08:27
Postat av: Hanna

WOW, vad fin du är. Kanonsnyggt med svart hår, och vilka läckra glajjer. Vilka goa barn du har. Kram Hanna

Postat av: Linda

Vad fint det blev! :)

2008-05-27 @ 14:51:44
URL: http://lindaspysselblogg.blogspot.com
Postat av: Mia

...om du har en sen 30-årskris har nog jag en sen 40. Vi chockar kanske varandra båda två imorgon, fniss...

2008-05-27 @ 22:46:53
URL: http://miasscrapbooking.blogspot.com/
Postat av: Kicki, Arboga

:D Känner igen det där: 30 var kanonkul, 35 var... inge bra. Låter bra att använda panik-energin på ett konstruktivt sätt :) du blev ju jättefin sådär också!!

hälsar Kicki, nu 37 och lugn och fin

2008-05-27 @ 22:58:10
URL: http://ciqis.blogspot.com
Postat av: Ann-Marie

Oj här händer det saker, du var int lik dej, nej men du passade i det....

Önskade att jag också kunde träna, jag hoppas få hjälp med vad jag kan göra så jag kan träna upp mej lite....
Lycka till nu med ditt nya hälsosamma liv...

Kramizar Ann-Marie

2008-05-28 @ 08:11:21
URL: http://www.jozebelle.se
Postat av: Annie

Vad fin du blev, Lena! Och du tjänar verkligen som inspiration för mig med all din träning och bry-sig-om-sig-själv! Tack för det! Teet ser jättemumsigt ut, smakade det lika gott? Och var hade Ronja köpt det?

2008-05-31 @ 11:00:09
URL: http://annie-paperworks.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback