Tankar....

....mycket händer runt om oss både i den vida världen och i vår lilla bubbla, har skjutit detta med världsekonomin ifrån mig, jag har inget stort sparande osv som jag behöver ligga sömnlös för på nätterna, jag har heller inga huslån osv som jag behöver oroa mig för men ju mer det snackas om detta ju mer påverkad blir jag. Tänker på alla stackars människor som blir utan sina jobb pga detta, alla människor som kommer att förlora en massa på detta, människor jag inte känner men det berör. Man ser och hör hur länder kämpar för att rädda sig själva, hur kan det bli så? Jag fattar nada av detta med hur ekonomin kan hänga på några människor, på olika börser osv och jag tror det är lika bra att veta så lite som möjligt.....vet bara att dollarn inte är så låg längre ;o)
I bubblan här är det också lite si och så säger jag försäkringskassan så kanske det räcker, jag har blivit bra bemött än så länge men nu står jag åter inför att behöva vänta och vänta och vänta på besked om jag får fortsatt sjukersättning och allt som är runt detta. I perioder kommer livet upp som en sorg i min själ och även de små sakerna känns som gigantiska berg som jag måste bestiga innan jag kan ta nästa kliv framåt. Jag älskar hösten egentligen men så mycket annat kommer och stör tillvaron, alltid på hösten, varför? Varför sker alla stora världskatastrofer på hösten? Varför sker alla små " i bubblan" katastrofer på hösten?
Kramis/LenaS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback