Allt löser sig....

...hur många gånger har inte jag sagt det och hur många gånger har jag inte hört det? Massor och trots att jag vet att ALLT löser sig på ett eller annat sätt så klarar jag stress urdåligt.....hade ont i magen i flera dygn pga bilen, vi hade satt ett maxtak på 10000 kr i reperationer på bilen, pengar jag inte har men tack pappa för hjälpen! De skulle ringa igår morse med domen och det vart en jobbig fm innan de vid kvart i tio ringde och sa att det "bara" kostade 7000 kr, katalysatorn behövde inte bytas, däremot bägge handbromswires och lambdasonden och sen alla runt om avgifter, fördelen med märkesverkstäder är ju att jag slipper åka och besiktiga om bilen det fixade de ju där så nu får det lilla skrället rulla ett år till, en bil som jag hatälskar efter sex år ihop....
Igår kväll höll scrapföreningen och Nerikes Allehanda (vår stora lokaltidning) en prova-på-kväll i scrapbooking och aldrig hade vi väl trott att intresset skulle vara stort. När anonsen släppts och tidningens växel öppnat var kursen full på ett par timmar, dvs 40 deltagare och det var drygt 100 till som hört av sig så vi får köra minst en repris av kursen till i april. Det var många äldre, bla en äldre man och hans hustru och alla var så himl duktiga!
På kursen fick alla ett kit och de som ville fick jobba efter en av Lisas fina skisser och även några av oss som var med där igår hade fått jobba utifrån samma kit och här är min tolkning!
Kramis/LenaS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback