28 album och en massa lösa Loer....

De stora barnen är i Värmland ikväll och firar jul med sin pappa, styvis, farmor, farfar och kanske farbror, faster och kusinen också och jag passade på att röja på Ronjas sida av scrapbordet. Av nån anledning fick jag för mig att gå genom albumena dels för att se om det fanns några att fylla på och sen ställa dem i en viss ordning och ja 28 album med 40-50 LOer i varje har jag varav 14 är Moas och det får jag lite dåligt samvete för eftersom de andra kanske får 3 album från sin uppväxt. Men dels har digitalkameran kommit in i våra liv och jag tar bilder på ett helt annat sätt och sen tar jag mer foton nu än när de stora var små. De vet varför det inte finns lika många album om/med dem som med Moa men det känns såklart lite trist, hur har ni andra som har barn i olika åldrar? Ni som har barn sen den tiden då det inte fanns systemkameror och ni inte scrappade? Jag har dessutom gjort 7 album i 6*6 och 8*8 som jag gett bort och har en hög på ca 100 Loer ligger som ska in i album så ja ca 1400 LOer har jag gjort sen jag började för 5 år sedan. En del frågar hur det kommer se ut om 10 år, kommer hela rummet vara fyllt av album då? Och såklart får albumena ta plats det är detta jag brinner för och hyllor gör Ikea hela dagarna så det är bara att fylla på. Sen scrappar jag numera långsammare än de första åren och jag framkallar inte längre alla foton jag tar utan bara de bästa från just det tillfället....jaja vad jag svamlar men jag har lovat mig själv att köpa ett album och ett packe plastfickor extra varje månad under 2009 så jag kommer i kapp och kan sätta in Loerna direkt för de tar skada av att ligga i högar....
/LenaS

Kommentarer
Postat av: Jenny S

jodå farbror och "faster" var också där, Katrin och kusinerna busade mest hela tiden särskilt O och Katrin...

Hon tycker det är så roligt att träffa kusinerna och det gör ju det hela roligare iallafall.

Ha en riktigt go och härlig jul och ta hand om varandra!!! Många kramar Jenny och gänget...

2008-12-22 @ 22:26:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback