oj vilket oväder vi hamnade i....

Söndagar är veckan tråkigaste dag, ja jag tycker verkligen det, blir alltid smådeppig och rastlös men i alla fall så åkte vi iväg och käkade lite mat på favoritpizzerian och sen bestämde vi oss för att ta en tur till Nora och käka glass. Tog gamla vägen via Lockhyttan och kom då på att vi skulle stanna i Pershyttan utanför Nora istället och åh vilket mysigt ställe. När vi satt där hörde vi  åskan på håll men var inte alls oroliga, efter glass och dricka la vi oss i hängmattorna (ja de hade hängmattor i en liten dunge i närheten) och bara låg och småpratade och hade jättemysigt men de mörka molmen närmade sig, de lät allt högre och när regnet och blixtrarna kom sprang vi till bilen. I tron om att det var ett vanligt åskoväder åkte vi hemåt andra vägen via Nora och på vägen ut till RV 50 men så fort jag kört på RV50 insåg vi att nåt var mysko det stod massor av bilar parkerade efter vägen och varken jag eller S fattade varför de stod där så mycket regnade det ju inte men så fick vi ändå nån mysko kuslig känsla och överallt låg det kottar, grenar, buskar och skräp på vägen och så stannade trafiken upp helt och via radion fick vi veta att vi låg bakom en tromb och den hade tragit omkull träd i sin framfart och jag kan säga att jisses vilken styrka vi låg bakom och jag såg knappt kanten på motorhuven. Sen skulle vi in till kåvi och hämta upp Ronja och fy vad det regnade vi fick krypa fram....Har lånat ett par bilder från nerikes Allehanda http://www.na.se/ för vi hade inte en tanke på att ta fram kameran.....
/LenaS




Kommentarer
Postat av: Christel

Åh fy vad obehagligt!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback