Handla papper....

Jag hör till dem som fortfarande trots att vi har scrappbutiker i närheten som jag snabbt kan besöka har svårt att handla papper irl så jag shoppar fortfarande gärna papper via nätet, även om jag handlar hos vår underbara butik stellas.se  så lägger jag en beställning på de papper jag vill ha innan jag åker dit, stackars Jenny som får packa åt mig ;/ . I år har jag dock valt att försöka göra slut på en del av de papper jag redan har i min samling, på varje hyllrad har jag ca 400 papper och har fyra rader vilket gör att jag har ju en del mönstrade papper så jag kanske har köpt totalt ca 120 mönstrade papper (inkl det jag fått som DT) under året och gjort slut på ca 400 av de gamla papprena, så mitt mål att försöka få en hyllrad tom har jag nått. Men så gick dollarn upp och nu är den inte roligt hög så min plan att beställa massor av papper från andra sidan Atlanten för mina julklappspengar får vänta ett tag för dollarn måste snart vända. Vet att det är en ekonomisk kris men vid förra valet för fyra år sedan gick också dollarn upp så jag hoppas den dalar igen när Baracken installerats i det vita vackra huset och krisen planat ut lite.
Sen kommer vi till cardstocken, det går åt en del i detta huset, så ett par gånger per år gör jag en beställning på runt 150 cs i alla möjliga och omöjliga färger men då blir det från en av de svenska butikerna som har riktigt, riktigt mycket olika färger och strukturer av cs och har dessutom lite rabatt om man beställer mycket och frakt på 39 kr 8med bussgods), nämligen pappersbiten.se. är man kund hos pappersbiten kan man spara sin kundkorg mellan besöken vilket gör att man kan lägga till och dra ifrån när man känner för att sitta och fixa med den ultimata beställningen. Och idag har en sån beställning gått iväg och lämpligt nog vann jag ju ett pressentkort därifrån förra veckan som gjorde att summan vart lite mindre än den skulle bli från början ;o) Sen försöker jag ofta köpa medl ite cs när jag får eller handlar från Grodans  tex köper jag hela packen med vitt och svart och även om jag hamnar i andra butiker försöker jag köpa på mig lite CS om jag handlar för utan papper är jag ingen scrappare :o)  Summan av detta är att jag är en webshoppare ut i fingertopparna, det blir oftare dyrare för mig att handla så än att handla irl. Hur handlar ni andra era papper?
Här ser ni en LO som visats på skrotboken för några veckor sen, ni missar väl inte att kika in där med jämna mellanrum, en massa insperation och en tävling är på G minsann ;o)
Kramis/LenaS


Kommentarer
Postat av: Karina

Jag är lite avundsjuk på dig och dina barn. Kul ni verkar ha när ni scrapar ihop Ha det så trevligt på träffen och jag är faktiskt avundsjuk för det med. Tänk på mig när ni sitter och scrapar!!! Kramar

Postat av: monica

Åh vilken underbar layout!!!

2008-11-15 @ 16:56:18
URL: http://leamon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback